vrijdag 28 december 2012

Musquito control


Nu ik een weekje op Saba ben begint alles wennen. Zo weet ik waar de boodschappen gehaald kunnen worden, heb ik een telefoonnummer en leer steeds meer mensen kennen. Dit zijn mensen uit veel verschillende landen. Bijvoorbeeld uit America, Duistland en Zuid-Afrika. Met de ‘locals’ is het contact veel minder tot noch toe.

'Spring bay'
Zoals gezegd, veel cactussen



Vreemde cactussen zijn er ook
Dinsdag (eerste kerstdag, maar dat voelde niet echt zo) heb ik weer een heel eind gewandeld naar ‘Spring bay’. De heenweg bijna alleen maar bergaf gelopen, wat dus niet veel goeds betekende voor de terugweg ;). Het landschap hier is heel anders als op de Mt. Scenery. Hier groeien alleen struiken, gras en cactussen, veel en voor mij vreemd uitziende cactussen. Bij de baai heerlijk gezeten en gekeken naar de golven en het landen en stijgen van het vliegtuig. Op de terugweg nog een leguaan gezien. Deze was echter al weg voor ik de camera te pakken had, dus helaas niet op de foto. Hij was zeker een meter lang en misschien wel anderhalf.
 
 
Eerste kerstdag buiten gegeten bij Rachel, mijn werkgeefster, en Rodney, haar man, Ze hadden nog meer vrienden uitgenodigd wat heel gezellig was. Het eten bestond uit vlees van de barbeque  (da’s weer eens wat anders als gourmetten), salade en aardappel uit de oven. Erg lekker allemaal.

Wat opvalt is dat iedereen heel zuinig is met water. De watervoorraad die ieder huis heeft is afhankelijk van het regenwater. Hier zijn ze zo langzamerhand blij als het eens flink gaat regenen!  Het heeft trouwens ’s nachts wel twee keer geregend. Verder is er een ‘Musquito department’. Dat wil zeggen dat ze controleren op stilstaand water. Je mag bijvoorbeeld geen regenton die niet is afgedekt hebben. Er worden guppies in de opslagtanks met water gedaan om ook daar de muggen geen kans te geven. Het is maar goed dat daar een beetje rekening mee wordt gehouden, want als nieuwkomer op het eiland lusten de muggen mij graag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten